VIP Blog

Sunday, 30 December 2012

Korean Sangat !

Assalamualaikum...

"Well hello dear world" kenal tak ayat siapa ? Anwar Hadi ! Yes that it *sorry bang, pinjam ayat sat buat intro, hehe* 

Hello guy ! Sihat ? hmm hope sihat la ye . Actually takde idea ni buat intro, yela da lame x berkarang, otak pon da berkarat, hehe . Aku ni bukan je da lama tak berkarang, blogwalking pon da berkurun x buat *I'M SORRY - style ala-ala Amir gitu*

Ok straight to the point . Apa yang KOREAN SANGAT tu ? Rasanya ramai tahu aku minat korea , yela buka je blog ni, boleh nampak muka Kim Hyun Joong kat tepi tu, hehe . Nak dipendekkan cerita, jumaat lepas 28/12/2012 , Wani Omar ajak aku pergi Mid Valley . Niat asal nak beli buku tapi lain pula yang jadi .

Apa yang terjadi ? ha si minah sorang ni , ajak aku try makanan korea . Aku apa lagi, on je la . Dah lama nak try makanan korea ni, tengok Running Man makan macam sodap yo . Kami makan di Dubu Dubu Seoul Food

 feeling dengar lagu Big Bang ( mengharap GD muncul la tu, hehe )

set yang aku pilih Seafood Soondobu Jigae (tergeliat lidah nak sebut, hee)

" AKU TAK BOLEH TERIMA NASI TU ! " serius aku memang tak terima nasi tu . Pelik rasanya kalau dimakan tanpa sup dia tu . Hmm sup dia boleh la tahan, rasa macam tom yam . Wani pula pilih Spicy Udon Set . Sedap tapi pedas dia tak terkata, rasa nak menangis . Minuman masing-masing pilih Citron Tea . Ha amik kau, pelik gila rasanya, minum sikit je da rasa nak muntah .

wani yang berusaha menghabiskan mee udon dia

Selesai makan, wani ajak aku pergi Plaza Korea . Korea lagi ! nasib la aku ni minat korea, hehe . Ok untuk pengetahuan semua, wani ni dulu mana minat korea tapi sejak dia minat Running Man dan Big Bang baru la dia minat korea bagai ni, hee .

On the way nak pergi Plaza Korea, kami ni da macam pelancong yang tak pernah datang KL sedangkan masing-masing duduk KL, hehe . Berpandukan kepada kertas yang bawa (cara-cara nak pergi Plaza Korea) kami pon sampai ke tempat yang dituju (sesat jugak la).

Welcome To Plaza Korea ^^

Apa yang best sangat kat sini ? Dekat sini kita boleh belajar budaya korea, belajar bahasa korea, menari dan cuba pakaian traditional korea . Dan itu semua adalah FREE ! Yes FREE ! 

comel tak saya ? <--- SILA ABAIKAN

 contoh makanan dan pakaian korea



Aku perasan kebanyakkan yang datang sini, semua nak pergi melancong ke korea . Aku dan wani ? hmm dalam perancangan nak ke sana jugak, hehe.

p/s : belajar bahasa dan tarian kena ambil kelas ^^

9 comments:

  1. ada Plaza Korea ye..kat mana Plaza tu?

    ReplyDelete
  2. wahhhh ;oo; dah lama teringin nak pakai hanbok! btw kiter dah follow awk..boleh follow back http://bunnybablooo.blogspot.com/...klau boleh nak goal #400 followers before tahun baru ;____;

    ReplyDelete
  3. waaaaaa~ sume korea nih.. sye pon suke korea tp bukan kpop tp manhwa n geondal... hehee
    tingin gak nk rse kimchi... time bace manwha sume mknan korea pedas2... igat dorng xmkn pedas tp mcm kite gak suke pedas2 xD

    ReplyDelete
  4. jgn menari gangnam stail plak ye... huehuehuehuehue

    ReplyDelete
  5. wah ! macam teringin nak pergi je kat Korea Plaza tuu . hehe . boleh try pakai baju dorang :p

    ReplyDelete
  6. nampak comel jer pakai hangbok..haahaa.....ehhh..saya pminat setia kpop gak nih..kasi high 5..haahaa,,,,

    ReplyDelete
  7. Tagged u!
    http://sujuelfarahin.blogspot.com/2013/02/1st-ga-by-nyna-barbie-giveaway.html

    ReplyDelete