VIP Blog

Monday, 23 April 2012

Panggilan PLKN siri 2. . .Mustahil la!!

Assalamualaikum

Beberapa hari ni aku berada dalam keadaan x tentu arah sebab...sebab...sebab... arghhh PLKN la, aduh tension aku bila fikir hal ni. Hari selasa lepas ada abang pos laju datang rumah aku hantar surat la kan, x kan nak hantar rombongan meminang pulak, hehe. Masa tu aku hanya fikir surat tawaran U je tapi bila dapat surat tu, aduh aku rasa macam nak pengsan je, rupanya surat panggilan PLKN siri 2.

Membuatkan aku bertambah terkejut dan agak excited sedikit bila tengok lokasi kem PLKN tu...

 sila lihat lokasi yang bergarisan merah

Ha tengok dekat mana aku dapat, Sarawak tu. Jauh betul aku tercampak, hehe. Tetapi.......(ya ada tetapi) pada 31 Januari 2012 aku telah terima satu surat, surat apa? THIS! Surat Pengecualian aku daripada PLKN

tengok perkataan dalam bulatan merah

Ya surat pengecualian aku telah dilulus dan sebab tu la aku rasa macam nak pengsan bila terima surat panggilan selasa lepas. Mak aku cakap ni mesti orang ni x buat kerja dan sekarang aku x tahu status aku apa? Pergi atau Tidak. *nak kena pergi pejabat PLKN pulak, leceh sungguh*

Disini aku senaraikan sebab aku NAK PERGI & X NAK PERGI

Nak Pergi
  • Lokasi di Sarawak. Negeri yang aku x pernah pergi dan aku nak pergi sangat (siapa orang Bintulu, Sarawak? Bintulu best x? selalu dengar pasal Kuching je, hee)
  • Naik kapal terbang. Ya seumur hidup aku, aku x pernah lagi nak kapal terbang, teringin sangat nak naik, hehe
  • Tambah Kawan. Dekat sana nanti sudah tentu la kan dapat kawan baru dan mana tahu boleh bertemu jodoh, cewahh *ok sila abaikan*
  • Belajar berdikari. Aku nak belajar hidup sendiri *kalau masuk U kena hidup sendiri*


X  Nak Pergi
  • Faktor Kesihatan yang x mengizinkan. Ini adalah faktor utama aku x boleh pergi *usah ditanya penyakit aku apa? belum masanya lagi untuk diberitahu :)*
  • Reunion. Yes aku nak pergi reunion budak-budak kelas aku dulu 12 Mei ni dan aku harap dapat jumpa dia *erkk sila abaikan ini juga*
  • Pesta Buku Antarabangsa. Ha ni lah yang aku tunggu setiap tahun dan aku x nak terlepas.
  • Running Man. Siapa peminat korea tahu apa ni, serius aku x nak terlepas tengok RM. 3 bulan x tengok? aduh...
  • EURO 2012. Kalau aku pergi PLKN mesti x dapat tengok spain, ala x bestnye *sempat lagi ingat pasal bola aku ni, hehe*
  • Jauh dari keluarga. Hmm ni adalah alasan paling gedik sekali aku rasa, macam x pernah berjauhan pulak aku ni, hee.

Oh ye kalau aku pergi PLKN mesti blog aku ni akan hancur kembali dan agaknya ada x orang nak rindu kat aku? hehe. Apa pon sekarang aku tengah tunggu keputusan dan bila da dapat tahu keputusannya, aku beritahu.

p/s: Doakan aku X PERGI PLKN :)

42 comments:

  1. Replies
    1. hehe, keputusannye x nak pergi. .hee

      Delete
  2. untung laa dapat pergi . mun nak pegi .
    tpi ta dpat . :(
    sedih taw .

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ade untung cik mun. .
      ha jom tuka tempat. .hehe

      Delete
  3. Hehe~ saya pun dapat pkln gak.. terpaksa berjauhan dengan Running Man dan K-Drama..aigoo~! gud luck! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh dapat jugak. .
      mmg x sanggup nak tinggalkn korea tu :(
      good luck jugak ^^

      Delete
  4. Buat keputusan yg terbaek ya sayang ! Akak doakan yg terbaek buat Mira :DD

    Kalau pergi pon ok, x pergi pon ok. Hee. ^____*

    **Akak rndu la nnt. 3 bulan x jumpa. Lama kot. Ngee :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikutkn xnak pergi ^^
      thankz ye kak. .

      **sye pon akn rindu akak. .hehe

      Delete
  5. eheehee... dpt pengecualian lg bgos kot.. hee
    blh la layan spain... tgok torres smpai cair ye mira... ehehee :P
    **gurau jew xP

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengecualian yg memeningkn. .huhu
      eh torres, aduh bocor rahsia. .haha :P

      Delete
  6. haha.. hana pon x suka PLKN even suka berkhemah.. alhamdulillah x dpt PLKN ms cek tahun lepas

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah seronok la x dapat plkn. .hee ^^

      Delete
  7. hahahaha :D. doakan fiqa selamat sampai fiqa balikk rumaaahhh!! :D.
    hmm :( willmissyoumyfren :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, sye akan mendoakn fiqa. .
      #iwillmissutoo :'(

      Delete
  8. wah dapat tawaran pergi PLKN? kat sarawak pula tu.. bestnyer.. ckj dulu dapat kat tawau sabah.. memang best! rasa macam nak pergi lagi.. masa mula2 nak berpisah ngn family tu memang sedih.. msa nak berpisah dengan kawan2 PLKN pun sedih juga ada yang minta tambah lagi 3 bulan.. hehe.. banyak pengalaman yang best plus gempak yang ckj dapat. terutamanya dapat belajar cakap sabahan.. best.. sampai sekarang pun kalau jumpa orang sabah atau kawan2 PLKN di sabah ckj msih boleh berbhasa sabahan... :P

    ckj rasa kalau awak ada faktor kesihatan better tak payah pergi la.. elok juga pengecualian tu... kang tak fasal lagi teruk.
    apa2 good luck ea.. :) semoga cepat sembuh dan jaga kesihatan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, plkn dekat sabah sarawak mmg best. .ramai kawan2 yg pi sane ckp best. .dorg rase xnak balik je. .hee
      kalo sye ni sihat mmg nak pegi tp disebabkan x bape sihat, x bole la pegi. .hmm :(
      thankz ckj :)

      Delete
  9. gmbr sy ada lak kat situ..hahah yg akhir sekali tuh..

    ReplyDelete
  10. hehe, kak dlu xdpt plkn..tp mmg xnak pun.. =)

    ReplyDelete
  11. pernah pegi similajau.. tp kem plkn similajau xpernah pergi.. tp yg sy tau pntai similajau cantik tau.. tp skrg ni xtau la plak.. dulu pergi masa skolah2 lg..

    ape2pun buat keputusan yg terbaik tau.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow dekat dengan pantai ke? wah best tu. .hehe
      keputusannye arap2 x pi. .hee

      Delete
  12. Replies
    1. PLKN mmg best, rmai ckp mcm tu tp klo bole xnk. .hehe ^^

      Delete
  13. hehe . untung lahh dapat g plkn .
    kalau faizah , faizah pun ta na g plkn .
    wisou . hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, xdenye untung. .
      ha kan, risau. .hee

      Delete
  14. aish srwk tuu..mehle dtg srwk...kamek duk srwk juak tok skrg :D

    translate:akk pn dk srwk skrg ni ^^ unimas :D

    btw, jmput komen skit cni leh x?? http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/04/segment-serious-follow-back.html

    tq dear ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, wah bestnye belaja dekat. .hehe
      ok akan terjah entry tu :)

      Delete
  15. hakhakhak... euro pon masuk jd alasan... kehkehkeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, kene jadikn alasan kalo x nanti terlepas tengok spain beraksi. .hehe ^^

      Delete
  16. bestnyee swk ! tapi2 .. awk duk mane eh ? best lah boleh terbangg naik flight . haha . tapi ad mslh kesihatan .. lebih baik xpyh an .. moga cepat sembuh ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sye org KL ^^
      mmg best dngar dapt dekat srwk, bole naik kapal terbang. .hehe
      tp tu la kesihatan x mngizinkn :)
      thankz ye :D

      Delete
  17. Jauhnya tercampak. Hee.
    Sarawak pulak tu.
    Tak jauh dari tempat saya tinggal^_^
    Tapi jauhlah jugak kan. Haha.

    p/s: Nasib saya tak kena PLKN :p

    ReplyDelete
  18. sy da kena dah..bessttt !! ce bce mi kut2 bekenan
    http://zirathegreat.blogspot.com/2011/02/national-service.html
    http://zirathegreat.blogspot.com/2011/03/plkn-part-2.html
    http://zirathegreat.blogspot.com/2011/03/plkn-chapter-3.html
    http://zirathegreat.blogspot.com/2011/03/plkn-lagitake-4.html
    http://zirathegreat.blogspot.com/2011/03/plknokayy-kite-abeskan-cepattapi-pnjang.html
    haha ^^

    ReplyDelete
  19. hehe dulu sis tk dapat pun..
    tak suka pon plkn ni haha

    ReplyDelete
  20. PLKN was not hard and I survived. Actually it is fun~

    ReplyDelete
  21. salam..
    singgah follow sini :)
    jom follow cik iena jugak(^_~)
    www.ienaeliena.com

    ReplyDelete
  22. sy xdpt plkn..tp kwn2 y dpt pergi kate best taw..awl2 nges xnk pergi..dah 3 bulan d0k sane..xnk blk pulak..ehe..

    but..it's 0ke kalau awk nk t0lak..sbb awk ade alsn y kukuh..

    btw, gudlak..~

    ReplyDelete
  23. hmmm kalau ada penyakit yg boleh memudaratkan.. xyah pegi dik..

    akak teringin sgt nak masuk PLKN.. keh keh...

    mgkin sbb akak suka benda yg mencabar kot

    ReplyDelete
  24. ~sy tak dapat tapi dengar kawan2 ckap best jeles plak..hehe

    ReplyDelete
  25. knapa xnak sis?? rugi tau, mana tahu jumpa pakwe, hehehe

    ReplyDelete