VIP Blog

Saturday, 14 January 2012

Sekolah Dulu. . . Sekolah Sekarang. . .

Assalamulaikum.

Hello everyone ^-^. Apo khaba sumo? den harap sihat la yo. Lamo da den raso den x buek entry baru, dokek seminggu jugak la *erk kenape aku cakap bahase negeri sembilan ni? hee. Ok tukar tune back to normal *kang terus cakap bahase negeri korang x faham plak, ^,^. Ok nak dipendekkan cerite, 2 hari lepas mak aku ade cerite zaman persekolahan die.

Mase tu kami semua tengah tengok tv, time iklan gusti terkenal satu mase dulu (Muhammad Ali) tibe-tibe mak aku bersuara.

Mak : dulu mase Muhammad Ali ni lawan, mak mesti pergi bilik guru.
Aku : buat ape?
Mak : tengok Muhammad Ali ni lawan la
Aku : eh boleh ke?
Mak : boleh la...
Along : boleh sebab cikgu pon nak tengok sekali (tibe-tibe menyampuk)
Mak : time tu budak-budak akan duduk berkumpul depan tv dan penuh ruang bilik guru (bilik guru besar so muat untuk pelajar tengok tv), cikgu-cikgu duduk la dekat tepi pintu, mase tu semua pembelajaran distopkan sebab masing-masing nak tengok gusti, tukang kebun pon berhenti buat keje time tu sebab gusti.
Aku : boleh pulak macam tu ae. (O-O,)

Aku dan along terus gelak. Kami gelak bukan sebab semua stop sebab gusti tapi kami gelak sebab mak aku minat gusti time die sekolah lagi *bape banyak sebab da ^_^. X kusangke, patut la aku pon minat gusti, turun dari mak aku rupenye, haha.

ni la Muhammad Ali, ahli gusti yang terkenal satu mase dulu.

Aku terfikir, kenape sekarang ni sekolah da x macam dulu ae? sekarang ni nak pi tandas pon cikgu banyak soal. Mak aku cakap sekarang x boleh nak buat macam tu sebab takut nanti cikgu dok tengok gusti, anak-anak murid pulak dok bergusti dekat luar *real punye gusti, budak-budak sekarang pon makin bijak. Betul gak tu, nanti cikgu suruh tengok tv tapi dorang dok merayap tempat lain.

#gamba ehsan dari pak cik google

p/s : jelez bile tengok budak-budak pakai baju sekolah, huhu

10 comments:

  1. I want to cakap bahase negeri sembilan, but I am afraid I do something wrong.

    ReplyDelete
  2. Me : i also not really know but i just write what i know. .hehe

    ReplyDelete
  3. ohokkk tadapek den na nolong ea. :P bhaha. ngadeee ^^


    parents dewi pun peminat gusti. kalau tengah tidur sanggup bangun semata-mata na layan ben da alah nieh haaa. woaaa. XD


    budak zaman sekarang ta macam budak zaman dulu. ehemmm :P

    ReplyDelete
  4. saya dewi : haha, same la dgn parents saye dan termasuk lah saye. .hee, budak sekarang makin bijak :D

    ReplyDelete
  5. tapi mmg org tua zmn dulu minat gusti...hahaha

    ReplyDelete
  6. faiz fakhirin : erm btol kot. .hee

    ReplyDelete
  7. hehhehe ari ni banyak sgt baca bloger citer psl sekolah. teringt pulak zaman sek yg dah lama tingal. zaman sekolah mmg zaman yg paling berharga :P

    ReplyDelete
  8. zuhanif : hehe, zaman sekolah mmg zaman yg berharge dan susah untuk dilupakan. .

    ReplyDelete
  9. zaman sekolah, byknya kenangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syamilsynz : mmg bnyk kenangan dkat skola. . =)

      Delete