VIP Blog

Wednesday, 4 January 2012

operasi mencari kerja!

Assalamualaikum.

Ini adalah entri aku yang pertama untuk 2012 *lepas 4 hari berlalu baru nak buat entry baru, hehe. Hari ni aku keluar lagi mencari kerja tapi aku rasa sedikit lain sebab hari ni keluar nampak budak-budak pakai baju sekolah. Ouh! baru aku ingat hari ni sekolah da mule ye *rase lain sangat bile x pakai baju sekolah. Perancangan awal nak pergi mintak keje dekat pizza dan boling di Kompleks Mutiara (KM) tapi x jadi sebab boling tutup dan kite orang malu nak mintak keje dekat pizza *kan bagus kalau wani ade, hehe.

Lepas lame tercegat dekat depan pizza *orang pon da pandang lain je, kite orang akhirnye decide untuk pergi balik The Store untuk mintak keje. Pusing-pusing 1 the store, terjumpe pulak cd k-pop, aku dengan dila ape lagi jadi gile la, hehe *ainil dengan anis sampai pening dengan kite orang, hee. Jalan punye jalan nampak seorang yang dikenali, HASAN! (ketua kelas aku dulu). Punye la excited jumpe die, hee *sebenarnye kite orang fikir die da pergi PLKN. Kite orang pon cerite la kat die semuanye, die pon suruh la kite orang pi cari 1 orang kakak ni.

Hasan kau lah penyelamat kite orang hari ni, nanti aku belanje kau ye. .hehe

Puas la kite orang merayau-rayau tapi x jumpe akhirnye aku memberanikan diri pergi tanye seorang kakak ni dan dalam sekelip mate kite orang dikerumuni. Orang pertame dipanggil ialah anis *esok die da start keje, hehe. Kedua ainil dan adila tapi adila da di transferkan dekat selayang mall sebab rumah die dekat selayang *tercapai jugak hasrat mak die, hee. Akhir sekali baru la aku di panggil *da macam bola je aku tadi, kejap sane panggil, kejap sini panggil, pening. Tapi aku x pasti lagi dapat ke x? kakak tu cakap tunggu call *dari gaye macam da dapat tapi entah la. Lepas selesai semua, ikut la adila pergi selayang mall, xkan nak biarkan die pergi sorang-sorangkan. 

Doakan aku dapat kerje cepat ye. . =)

Keluar ni terase untung sikit sebab dapat hadiah dari anis

dapat patung arnab yang comel :) *wani nanti kau mintak kat anis ye, hee

Along aku kerek gile bile aku cakap yang gaji aku 1 jam RM3.50 sebab dekat tempat die keje 1 jam RM5. Bile aku nak keje situ die x bagi, ni nak kerek dengan aku pulak, huh.

Awak! awak tunggu saye ye. Saye akan pastikan saye dapat awak suatu hari nanti. Tunggu saye taw

awak tunggu saye ye (canon eos 3000). . :P

p/s: on the way nak pi the store jumpe adik 'dia', hee

4 comments:

  1. semestinya kena tuntut nie . haha . jeles ngn korg keluar td , tp tak pe . aku dpt pau ayah aku RM15 , abg aku RM10 . hehe

    ReplyDelete
  2. haha, lain klo kite org nk pi jalan ikut. . kan da jles. .hehe

    ReplyDelete
  3. siapa kakak tu? kerja apa yang syamira dapat tu? opsss..banyak tanya pulak. hehe

    ReplyDelete