VIP Blog

Friday, 30 December 2011

3 idiots. . I like it!!!

Assalamualaikum.


Sape tengok cite ni? put your hands up, hehe. Cite ni ade kat tv3 semalam dan kelmarin. Erm kalau dicampur ditolak, semalam dan kelmarin adalah kali ke 50 aku tengok cite ni *fuyoo! fanatik nyer. Ye aku memang fanatik dengan cite ni.

Seingat aku la, cite ni ditayangkan kat wayang hujung tahun 2009. Dapat tahu pon sebab dekat tb ade promote cite ni, aku excited sangat nak tengok time tu sebab ade pelakon hindustan yang aku minat (aamir khan) tapi aku x dapat pon tengok kat wayang sebab time tu aku sakit *sakit yang berbulan-bulan lamenye. Aku berharap sangat cite ni keluar kat tb dan akhirnya tahun lepas cite ni keluar dekat ABO (astro box office). 

Selame sebulan aku dok ulang cite  ni *sehari sampai 2 kali, hehe. Disebabkan x puas tengok aku suruh kakak aku download cite ni dan awal tahun aritu cite ni diulang lagi dekat astro fiesta. Ha sebab tu la sampai 50 kali aku tengok cite ni *rase macam lebih.


Aku jadi fanatik bukan disebabkan aamir khan je tapi banyak sebab, antarenye
  • Jalan cite ni memang best sangat. Banyak pengajaran yang aku dapat.
  • Cite ni banyak emosi. Ade ketika kite ketawa, sedih, bengang dan marah.
  • Cite ni jugak ajar aku tentang nilai persahabatan. Pengorbanan seorang kawan terhadap kawannye.
  • Mengajar aku untuk pilih ape yang kite minat bukan orang lain. Ikut kate hati bukan cakap orang.
  • Dalam mencari cinta pon ade gak, hehe. Jangan pilih orang yang mementingkan kebendaan dari kebahagiaan.
  • Cite ni jugak penyuntik minat aku untuk suke Lukisan Kejuteraan. Sememangnya dulu aku x minat LK.
Ade satu kate-kate hikmah dalam cite ni yang aku suke sangat.

"janganlah kite belajar untuk kejayaan tapi belajarlah untuk menjadi cemerlang kerana kejayaan akan mengejar kite selepas itu" 

p/s: kejar cite-cite kamu bukan cite-cite orang lain :)

4 comments: